Aktualności i wydarzenia
Jak zaoszczędziłem 100 tysięcy złoty... czyli pierwsze case study
Członkowie naszej Izby spotkali się, aby przeanalizować zasadność wprowadzenia polityki flotowej swoich przedsiębiorstwach, na przykładzie jednej z firm członkowskich.
Dnia 21 listopada 2017 r .w biurze Izby przy ulicy Młyńskiej 12 odbyło się pierwsze spotkanie z cyklu case study, pt. Jak zaoszczędziłem 100 tysięcy rocznie wdrażając zarządzanie flotą aut oraz jakie błędy popełniłem przy wprowadzaniu Polityki Flotowej . Prowadzącym spotkanie był Pan Tomasz Desko.
Ideą tych spotkań jest przedstawianie własnych doświadczeń w taki sposób, aby słuchacze mogli jak najlepiej zapoznać się z omawianym problemem i zrozumieć go na przykładzie doświadczeń prowadzącego.
Wnioski płynące ze studium tego przypadku są następujące:
- prawidłowe zarządzanie flotą aut jest opłacalne nawet dla firm, które posiadają tylko kilka samochodów,
- każda firma posiadająca auta służbowe powinna mieć dokument, który reguluje zasady Polityki Flotowej, ułatwia to wprowadzanie szeregu rozwiązań prawnych, podatkowych i kosztowych, między innymi obniża ryzyka podatkowe związane z właściwym rozliczaniem kosztów,
- wdrożenie Polityki Flotowej musi być zgodne z zasadą zarządzania zmianą, tj. należy poświęcić odpowiednio dużo czasu i energii, aby dokładnie wytłumaczyć pracownikom cel tej polityki,
- wprowadzenie zarządzania flotą obniża koszty oraz pozwala na ich budżetowanie tj. planowanie i kontrolowanie.
Zachęcamy do zgłaszania się jako prelegenci następnych spotkań z cyklu.